Regler og info om den sønderjyske Cross serie 2007 / 2008

 

1. Indbyrdes placering i de løb, som begge har deltaget i.
2. Antal bedste pladser (alle runder).
3. Bedste totalscore (i alle 7 løb).
4. Samlet løbetid.

6. Praktiske oplysninger:

6.1 Den arrangerende klub sørger for to tidtagere samt to personer til indløbsregistrering.
6.2 Resultatliste vil kunne ses på DGI Sønderjyllands hjemmeside: http://www.dgi.dk/soenderjylland/atletik og her på siden.

7. Foreningsskifte under en igangværende crossløbsserie

7.1 Foreningsskifte sker i crossløbs-sammenhæng mest hensigtsmæssigt ved overgangen mellem sommer- og vinteraktiviteter.
7.2 For en løber der har startet i et eller flere crossløb i den igangværende serie og som foretager foreningsskifte inden serien er afsluttet, gælder følgende for den fortsatte deltagelse i serien.
7.2.1 Forud for det første løb i crossserien efter foreningsskiftet skal der via den nye forening ske en fornyet tilmelding, jf. pkt. 4.1. Det skal i denne forbindelse klart oplyses, at der er foretaget foreningsskifte og pr. hvilken dato samt det hidtil anvendte startnummer i serien. Løberen vil herefter få tildelt det nye startnummer, som løberen skal anvende i den resterende del af crossløbsserien.
7.2.2 I holdkonkurrencen medregnes opnåede point generelt ved den forening, som en løber har stillet op for (dvs. hidtidig forening før, og ny forening efter, foreningsskiftet). Point fra det første crossløb efter et foreningsskifte vil dog ikke blive medregnet i holdkonkurrencen.
7.2.3 I den individuelle konkurrence medregnes alle point fra de løb den pågældende har deltaget i, såvel før som efter foreningsskiftet.

8. Revision af regelsæt. Dette regelsæt er udarbejdet med henblik på at indgå i et kommende stævnereglement for DGI Sønderjyllands Atletikudvalg. Regelsættet kan revideres på et senere aktivitetsmøde. Nærværende udgave bygger på det regelsæt, der senest blev godkendt på atletikudvalgets aktivitetsmøder i marts 1998 og 1999; i dette er indarbejdet konsekvensrettelser vedr. ændringen fra 1999/2000 om udvidelsen fra 6 til 7 runder og om integreringen af det sønderjyske mesterskab i cross.

Reglement

Den sønderjyske Crossløbsserie

1. Den sønderjyske Crossløbsserie i DGI afvikles hvert år i perioden oktober – marts. Fra og med sæson 1999/2000 består serien af syv runder, hvoraf de 3 første afvikles før jul og de sidste 4 efter nytår. Afviklingsplanen for den kommende sæson udsendes senest 1½ måned før 1. runde.
Løbet i 5. runde gælder samtidig som afvikling af det sønderjyske DGI-cross-mesterskab. Distancerne for de forskellige aldersgrupper er identiske med de, der gælder for crossrunden den pågældende dag.
For at kunne deltage skal man være medlem af én af DGI’s lokalforeninger, eller være godkendt som ”prøvemedlem” af DGI Sønderjyllands Atletikudvalg.
Deltagere fra foreninger uden for DGI Sønderjylland kan deltage i de sønderjyske crossmesterskaber (= 8. runde), men kan ikke blive sønderjysk mester.

2. Aldersgrupper – Aldersgruppe bestemmes af fødselsår ved afsluttende løb i serien som anført nedenfor:
Drenge/piger indtil 7 år 
Drenge/piger 8 - 9 år
Drenge/piger 10-11 år
Drenge/piger 12-13 år
Drenge/piger 14-15 år
Drenge/piger 16-17 år
Mænd/damer 18-19 år
Mænd/damer 20-29 år
Mænd/damer 30-34 år
Mænd/damer 35-39 år
Mænd/damer 40-44 år
Mænd/damer 45-49 år
Mænd/damer 50-54 år
Mænd/damer 55-59 år
Mænd/damer 60-64 år
Mænd/damer 65- over

3. Distancer: 
Drenge/piger indtil 13 år: 2-2,5 km (1 omg.)
Drenge 14-15 år: 4,5 km (2 omg.)
Øvrige piger/damer: 4,5 km (2 omg.)
Øvrige drenge/mænd: 6-7,5 km (3 omg.)





4. Tilmelding m.m.

4.1 Tilmelding: Deltagende klubber tilmelder sandsynlige løbere
til serien senest 14 dage før første løbsdag til crossudvalgets 
adresse, som meddeles i afviklingsplanen. Online: 
Tilmelding af nye løbere til de efterfølgende runder skal være
ovenstående i hænde senest torsdagen før næste runde;
senere tilmelding kan ikke imødekommes.
4.2 Startgebyr: Gebyret opkræves efter løbene af DGI 
Sønderjyllands kontor.
4.3 Startnumre: Hver tilmeldt løber får tildelt et startnummer
(via klublederen). Løberne beholder det tildelte startnummer 
i alle runder. Den enkelte løber er selv ansvarlig for at
medbringe startnummeret ved hver runde.
En løber, der kommer i mål uden startnummer, kan ikke blive
registreret som deltager.
Mærkning af løbere, som løber 1 eller 2 omgange:
Den enkelte forening skal sørge for at disse løberes
startnummer markeres således:
- grønt startnr. / for alle løbere, der løber 1 omgang
- rødt startnr. / for alle løbere, der løber 2 omgange
4.4 Aldersklasse-markering skal bæres på ryggen. Det er den 
enkelte forenings (holdlederens) ansvar, at påse dette.

5. Afvikling:

5.1 Pointgivning: Til vinderen i den enkelte aldersgruppe gives 
50 point, nr. 2 får 49 point osv.
5.2 Præmier: 
5.2.1 Holdkonkurrence:
1. Der er vandrepokal til den forening, hvis løbere tilsammen har opnået det største antal point sammenlagt fra alle 7 runder. Der er præmier til de foreninger, der opnår hhv. næsthøjeste og tredjehøjeste totalpoint.
2. Vandrepokal til bedste ”Top 3”-forening, beregnet efter summen af point fra de 3 første i hver aldersklasse i alle 7 løb.
5.2.2 Individuel konkurrence:
Der er præmier til nr. 1-2-3 i alle aldersklasser sammenlagt i 5 ud af 7 løb.
I tilfælde af pointlighed mellem to løbere afgøres placeringen på grundlag af følgende prioritering:

Siden opdateret sidst 04-10-2009 23:30:55 og siden har været set 2.790 gange.