12-03-2009
13:30 |
Så fik vi Cross Sæson
08 / 09 afsluttet og igen har vi slået alle rekorder, i store træk
syntes jeg at det hele er forløbet godt taget i betragtning af hvor
mange der har deltaget 845 løber nåede vi op på i databasen. Det
betød at vi i snit havde 428 deltager i mål pr. runde og alt alt
2998 kom i mål i år.
Jeg har sat en graf op så man kan se udvikling i Cross serirn her
der også billeder på denne side.
Vi er nu ved at have fundet konceptet til at kunne tage så mange
løbere, siden jeg under vurderede slusen i Kolding har vi ikke haft
problemer i slusen.
Den nye afviklings form med at sende de små af sted først har
også vist sig at være en god nyskabelse.
Systemet har ind til nu ikke givet mulighed for at dele herrer og
kvinder op ved start, men det arbejdes der på hen over sommeren så
vi måske kunne sende nogle flere af sted i første start og dermed
gøre den store flok mindre.
Der sker også flere nyheder til næste år i det vi får en ny
Cross rute Flyvestation Skrydstrup har tilbudt sig som ny arrangør.
Jeg har selv været ude at løbe ruten igennem og den vil blive
noget af det samme som i Haderslev med mange sving, dog mangler der
nogle bakker. Ruten vil bla. gå rundt på forhindrings banen, dog
skal man ikke løbe igennem dem, men der vil blive god mulighed for
at følge med i ens konkurrenter.
For børn og barnlige sjæle bliver der også noget at se på, da
der vil blive kørt en brandbil ind på stadion som man så kan se.
Når alle er kommet i mål vil stadion blive ryddet og den nye store
rednings helikopter vil lande mit på stadion, og den vil man også
kunne komme tæt på.
Sønderjysk mesterskab vil til næste år blive pillet ud af Cross serien,
men vil så blive afviklet for sig selv i Nr. Hostrup og man kan så
løbe 3 og 9 KM. som til landstævnet. Så den rute kan du jo
allerede prøve af den 4 april hvor vi står for afviklingen af
landstævnet. Er du ikke allerede tilmeldt så kontakt din klub som
vil sørge for at tilmelde dig.
Til slut vil jeg sige tak for denne sæson til alle jer løbere, arrangører,
hjælpere og ikke mindst Stefan Thodersen som har lavet programmet
til mig. Systemet er nu så godt lavet at jeg meget hurtigt kan få resultater
på nettet, faktisk lå de første resultater i lørdags allerede
på nettet kl. 14.25 i lørdags.
tak for i år og vi ses igen i den nye sæson 09 / 10.
Skulle du have lyst til at løbe med i det store Landsstævne i
Holbæk i år kan du finde mere om det ved at klikke på billedet
her.
|
04-03-2009
23:00 |
Sidste runde bliver jo
som bekendt afviklet nu her lørdag den 7.3.09 Haderslev
Idrætscenter bliver på fyldt til bristepunktet, så her kommer
lige lidt praktiske oplysninger.
Der kan med fordel parkeres ved Kateralskolen, hvor der vil være
skiltet, men også på Nogesvej skulle der være gode mulighedder
for parkering.
Stadionvej vil være spæret af, da ruten går hen over den flere
gange.
Adgang til omklædning sker ved trappen uden foran centert hvor der
også vil være skilte som henviser til omklædning.
Præmie overrækkelsen er i Tennishallen, og vil blive afviklet så
hurtigt som muligt efter stævnet, jeg vil mene at jeg kan nå at
danne resultater for de små umiddelbart efter den sidste af de
grønne er kommet i mål.
Så det er også meget vigtig at vi kan se jeres start nummer tydelig
og ikke overhaler lige til sidst. Sidst i Bov prøvede vi noget nyt
i slusen, hvor en løber havde sit nummer i løbe jakken og først
tog det op på mål stregen. Jeg vil ikke sige det bliver lettere at
være tidtager, men måske lidt mere spændene.
Det er jo en ny rute i år og har hørt at det skulle være en god
og hård rute, som kan ses fra luften her.
|
24-02-2009
23:35 |
Så har jeg fundet den
sidste taste fejl og fået resultater opdateret, så vi nåede op på
353 som kom i mål.
Mange har spurt efter hvor lang ruten er 1
omgang = 2,260 KM. 2
omgange = 4,350 KM. 3 omgange =6,550
KM.
Ruten i Haderslev jo helt ny og ligger i stadion området,
men der bliv fuldt hus i Haderslev Idræts center den dag, da der
også er et stort gymnastik stævne i hallerne. Vi skal parkere ved
Katedral skolen og den efterfølgende præmie overrækkelse vil
finde sted i Tennis hallen. Men der vil komme en nærmere
beskrivelse her på siden. |
21-02-2009
17:35 |
Runden i Bov forløb
efter hvad jeg har hørt godt, men der var denne gang et kraftigt
fald i deltager antal til 351.
Men en lille fejl i programmet tyder på der mangler en enkelt
løber, men det vil jeg se på hurtigst muligt i morgen. |
18-02-2009
11:34 |
Runder i Bov bliver lidt
anderledes end tidligere og med noget helt nyt i Cross da vi for
første gang skal have start og mål 2 steder.
Starten vil være som vi plejer, men for at kunne starte det store
felt kl. 14.15 bliver opløbet på stien op til skolen.
Det betyder også at man ikke må løbe ned af stien efter kl.
14.05, da de små vil være på vej i mål.
Ruten kan ses her. |
25-01-2009 11:35 |
Jeg har fået tilsendt en del billeder
fra Arne Dittmann, som kan ses her.
Nederst på siden har jeg lagt et diagram ind over hvor mange
der har deltaget i de enkelte runder klik her. |
24-01-2009 22:33 |
Dagens runde blev afviklet noget bedre
end i Kolding, men slusen var også denne gang lavet rigtig lang
mente jeg. Det viste sig faktisk at det lige passede til de 442 som
kom i mål i dag.
Runden var jo samtidig Sønderjysk mesterskab i Cross, og det kunne
godt mærkes i mål slusen at der blev kæmpet til det sidste.
Når vi mødes næste gang i Bov, bliver det jo på de stier og veje
som jeg ind i mellem løber på. Vi løber ind i samme problem her
med at vi skal have de små i mål inden hvis der blev løbet som vi
plejer.
Men jeg har en snedig plan med en ekstra bakke, så vi ikke får
problemer med at de små ikke er kommet i mål inden vi sender det
store hold af sted.
|
23-01-2009 11:56 |
Lørdag bliver 5 afdeling så afviklet
i Åbenrå, som også er Sønderjysk mesterskab i Cross.
Den lange kø som opstod i Kolding, var min skyld så slusen vil
blive meget længere denne gang, som vil betyde at alle får den
rigtige tid.
Vi fortsætter med at sende de små af sted først, men igen før vi
problemer med at vi skal have dem i mål inden vi sende den store
flok af sted.
Men når jeg kigger på tider fra sidste år burde alle være kommet
i mål kl. 14.20
Så hurtigt efter løbet vil vi afvikle præmie overrækkelse for de
sønderjyske deltagere på Rugkobbel skolen lige ved siden af
stadion.
|
10-01-2009 19:09 |
Løbet i Kolding er nu overstået med
448 løbere i mål på en hård rute.
Kolding KFUM og ikke mindst mig selv beklager at vi igen i dag fik
kø i målslusen som ganske simpelt var for kort.
Det lykkedes mig at holde tungen lige i munden, men har lige lidt
jeg skal have tjekket.
Men lige nu er jeg i Århus hvor jeg skal starte til 12 timers løb
kl. 22:00 se mere her. |
09-01-2009 14:32 |
Først håber jeg at i alle er kommet
godt ind i det nye år og klar til de sidste 4 runder.
Vi lægger jo ud i Kolding og her har vi lidt af samme problem som i
Hammelev med at vi lige skal have de små i mål først.
Dog behøves de ikke helt i mål denne gang, så en ca. start tid
for det store felt bliver 14,20 men vi vil igen holde jer løbe orienteret
om hvor de små er henne så vente tid bliver så kort som mulig.
|
15-12-2008 14:25 |
Så har jeg fået tjekket video og
fundet de 3 løbere som manglede i systemet, så 447 løbere kom i
mål i Hammelev.
Jeg vil ønske jer alle en rigtig glædelig jul, og glæder mig til
at se jer igen 10 jan. i Kolding.
|
13-12-2008 16:01 |
Så fik vi dagens runde afviklet i
noget råkold dag her i Hammelev, 445 løbere deltog i dags runde.
Jeg vil nok først have tid mandag at rette evt. fejl.
Men ellers vil jeg ønske jer alle en rigtig god jul og godt nytår.
|
13-12-2008 09:48 |
Så er databasen opdateret og vi er nu
799 deltagere i systemet.
Husk det er forbudt at varme op på ruten mens de små løber.
|
11-12-2008 15:48 |
Så er ved at være klar til 3
runde i Hammelev, og vi gør som sidst i Tønder starter med de små
grønne nummere.
Dog er vi nød til at vente til alle er kommet i mål, da de små
ellers vil blive løbet. Forventet start for øvrige ca. kl.14.20 vi
har poster ude på ruten som vil melde tilbage hvor de sidste små
er, vi kan sige hvornår vi starter
Der er begrænset mulighed for parkering ved start mål, men der er
alternativer som er skiltet, se evt. kort her.
Skulle der være sket en fejl, vil den senest blive rettet mandag. I
weekenden skal jeg også selv træne så efter løbet i Hammelev
kører jeg til Holstebro hvor jeg skal være med i et træningsløb
på Holstebro stadion søndag kl.10.00. Træningen er med henblik
på 12 timers løb i Arena Århus 10 januar.
|
15-11-2008 17:42 |
2 afdeling blev i dag afviklet noget
bedre og mere rolig for alle parter 445 løbere gennemførte dags
løb.
Under og efterløbet hørte jeg kun rosende ord om ruten og
forholdene.
Som jeg ser det virkede det nye setop meget bedre, men hører da
gerne om i løber syntes det samme.
Jeg havde ikke fået det nyeste hold Esbjerg Tri & Multisport
lagt ind i databasen, inden jeg kørte hjemmefra. På vejen hjem gik
det op for mig at de manglede, så det er netop blevet rettet.
Jeg har så lige 3 som jeg skal have tjekket på video, om jeg kan
nå det i aften inden jeg kører i by ved jeg ikke. Men det vil
være klar i morgen formiddag.
|
15-11-2008 00:45 |
Startlisten blevet opdateret, det betyder
at der nu er 778 løbere i databasen.
|
14-11-2008 |
Så er vi klar til 2 runde i Tønder,
som jeg forventer at blive afviklet på en ny optimeret måde.
Team Ecco og Tønder motion har lagt et stort arbejde for dagen op
til.
Der vil blive lavet om på starten, så alle grønne
starter kl. 14.00 og røde
og
sorte
kl. 14.15 Det er forbudt at varme op på ruten mellem 14.00 og 14.15
Målslusen vil være mindst lige så lang som Rødekro, men der vil
kun være et hold til at skrive nummer op. I stedt for det første
skrivehold har jeg købt en diktafon. Når i kommer forbi nr. kamera
bag min bil må i gerne vise jeres nummer, elle sige det når i går
forbi. Det skulle meget gerne betyde at køen som opstår bliver
efter at jeg har taget tiden.
Så husk det spurt opgør sker før mål og ikke i mål og hold
rækken, hvilket i dog var gode til i Rødekro.
Der er omklædning er i Tønder Hallerne, med indgang ved
tennisbanerne.
Så det største problem bliver måske parkering, men der bliver sat
4 parkeringsvagter ud som vil lede jer hen hvor der er plads.
For dem som kommer Nord fra vil der være en parkerings plads før
Soldaterskoven, inde i skoven vil der ca. være plads til ca. 70
biler. Så gør som parkeringsvagter beder jer om, de er der for
jeres skyld og vil sørge for at i kommer til at parkere så tæt
på som muligt.
Vi har en rigtig stor hal til rådighed, her er der god plads til at
lægge overtrækstøj og EVT. stå i læ for vind og vejer. Team
Ecco er også vært ved en gang suppe til alle løbere efter man er
kommet i mål.
Så vær med til at bringe mit budskab ud, til dem du kører med i
morgen, hvis ikke de har set min mail eller på hjemmesiden. Ser du
er som er på vej ud på ruten mens de små løbere er i gang, så
bed dem om at løbe en anden rute.
Jeg har været så heldige at blive inviteret i byen at spise i
morgen aften, jeg ved godt at i syntes det er træls at jeg ikke kan
rette evt. fejl i morgen aften. Jeg lover så at gå i gang med det
samme søndag formiddag.
Jeg tager ikke i mod tilmeldinger i morgen, og det skulle undre mig
om ikke der skulle være en som har glemt sit nummer i morgen.
Finder i ud af det er det muligt at få lavet et nyt inden kl.
13.30.
Jeg begynder at lægge nye tilmeldte ind i systemet i aften, så senest
i morgen formiddag vil startlisten være opdateret.
Lige som de glemsomme skal nye også have hentet start nummer inden
13.30 så har jeg også tid til at sætte hjælpere ind i deres job.
Man kan taste Gaevaerksvej 1 ind i sin GPS for at finde vejen ind
til start.
Håber vi ses til et par hyggelige timer i morgen, i får ikke nogen bakker, men en masse mudder. Vær lige opmærksom på at kort efter man har forladt grusvejen og løber ind i skoven kommer der nogle dybe spor, så pas godt på jer selv her og din side mand.
Før eller efter løbet er det jo muligt at besøge den julesmykkede
by, efter sigende skulle julemanden allerede være kommet.
se mere her.
|
06-11-2008 17:18 |
Jeg har nu evalueret alle de mails og
samtaler modtaget og skrevet i en konstruktiv tone til mig.
Det betyder at vi i Tønder vil lave en del ændringer, som gerne
skulle betyde at afviklingen går lidt bedre.
Det største ændring bliver nok at vi sender alle grønne af sted
først kl. 14.00 Kl. 14.15 sendes resten så af sted.
Det betyder at de små har frit løb hele vejen og at de fleste
også er i mål inden næste hold kommer. Forældrene kan så også
nå at løbe med deres børn og nå at komme med sammen med de
voksne.
Det er forbudt at varme op på ruten fra Kl.14.00 de unge løbere
skal have fri bane.
Det optimale ville have været at sende røde med også men det kan
systemet ikke magte i år, det vil jeg få bygget ind til næste
år.
Ind til nu har vi holdt hårdt på at det var det bedste at vi fik
runden afviklet så hurtigt som muligt. Vi må erkende at vi nu er
så mange at det kniber gevaldigt med at vi kan være der alle
sammen.
I Tønder vil vi få en Hangar stillet til rådighed hvor der efter
løbet vil bliver serveret en gang varm suppe.
Der vil blive hængt et banner op så man kan se hvor starten er er,
så alle denne gang ved hvor starten går fra.
Kl. 13.50 vil der blive budt velkommen og givet de sidste
informationer.
Mål slusen vil også blive ændringer i, jeg har indkøbt en
diktafon, som første hold nummer skriver bliver udstyret med, i vil
så først blive skrevet op for enden af mål slusen. Det skulle
gerne betyde at køen gerne skulle blive bag mig og ikke foran mig
som i Rødekro..
Ulempen for mig er så at i kommer hurtigere forbi mig og jeg når
så nok ikke at få alle med ind i systemet i første omgang, så
minus ved dette er så at i nok må vente lidt længere med resultat
på nettet. Jeg er dog helt sikker på at det kan i leve med, den
rigtige tid og ikke med kø tid.
I Tønder kan der også knibe med at parkere, men der vil blive sat
et korps ud som vil hjælpe parkering, så følg deres anvisninger.
Ønske skulle der være en forældre, kæreste, kone eller bare en
som kunne tænke sig at give en hånd med i mål slusen. Det ville
være rigtig godt hvis vi kunne lave et lille hold som var faste
hver gang, jeg kunne jo blive syg eller forhindret en dag.
|
01-11-2008 17:18 |
Så fik vi første runde afviklet
og i grove træk forløb det for mig uden de store problemer, dog
skal der næste gang være styr over hvor starten helt præcis går
fra.
Den 2 rekord blev næste slået med knap 100 løbere mere end sidste
år med 432 løbere som højeste deltager tal.
Med hensyn til tidtagning gik det også fint, men køen som jeg
havde forventet kom blev noget længer end jeg havde forudset.
Der var også et par sorte nummer som løb i mål for tidlige, og en
for ældre som løb i mål med sit barn.
Det bringer forvirring i slusen, så det sidste pr M må de unge mennesker
løbe selv.
Jeg håber at i har været tilfredse med dagen løb, til tråds for
de nævnte problemer.
Skulle der være smuttet en så send mig en
mail så vil jeg se videoer igennem i aften.
|
12-03-2009 13:51
|
Så er vi klar til at starte i morgen i
Rødekro og jeg ser det sådan at jeg har en positiv opgave at styre
747 løbere hvis alle kom, men det gør de jo ikke. Men derfor
bliver vi mange alligevel og hvis vi hjælper hinanden skal det nok
gå.
Jeres kontakt person kan få udleveret jeres start nummer fra kl.
12.15 til 13.15 på fladhøjskolen, tjek evt lige dit start nummer
her på siden om du er kommet i den rigtige klasse, er du ikke det
må vi lige have det rettet.
Hvis hensyn til dine med løber i morgen, men i Rødekro skulle der
være rimelig god plads.
Vores største opgave bliver at få jer i mål, og her har jeg brug
for jeres hjælp, tiden bliver taget ud for min bil i bliver filmet
lige før mål, så hvis i skal tage jeres tid så vent lige det
sek. til efter kamera og det er vigtigt at jeg og kamera kan se
start nummer. Lad være med at klippe i start nummer, de nye er
blevet mindre og det er jo langt de fleste af jer der har fået det.
Slusen er rigtig lang og modsat tidligere år vil den første nummer
skriver stå mit på slusen, så hold køen ind til du er helt ude
af slusen hvor det sidste nummer skriver hold står.
Hvis alt dette kan lykkedes vil i når i kommer hjem se jeres
resultat på siden her, skulle i mangle eller i mener at i har
forkert placering. I sender mig så en mail med dit start nummer en
ca. tid og evt. hvad tøj i har på eller et nummer før efter jer.
Jeg vil så se efter på videoen og få det rettet i løbet af
lørdag aften.
Den optimale løsning ville jo være tidtagning med chip, med det
koster mellem 35.000 kr. og 40.000 kr. pr. runde. Ved at nummer
skriver er rykket længere bag ud skulle gøre at evt. kø er efter
jeg har taget tiden. I skal også huske på i første omgang er det
placering som tæller og ikke tiden.
Så spurt opgør skal klares
inden mål ikke i slusen.
Vil du have en mail når jeg har et vigtig
budskab, så tilmeld dig på maillisten, tjek evt. mail og siden her
inden du sætter dig i bilen. Sidste år måtte vi jo aflyse i
sidste øjeblik. Sker det igen vil jeg straks sætte det på siden
her og sende mail ud.
Vi aflyser hvis der i Radioen frarådes at køre ud, eller ruten er
for farlig at løbe på ruten. Skulle vi aflyse er reglen at vi
afvikler ugen efter, men det kan give problemer med hensyn til mit
arbejde.
DGI Cross alle velkommen især til de mange nye
hold i år. og lad os håbe at vi ved fælles hjælp kan få nogle
gode løbs oplevelser med løb og hygge efter løbene |
12-03-2009 13:51
|
Start nummerer er nu pakket og vi er nu
oppe på 737. |
12-03-2009 13:51
|
Så blev den første rekord sat i år
725 er inde i systemet og enkelte flere skulle være på vej. |
12-03-2009 13:51
|
Tidlig mandag morgen er vi nået op på
699. Start nummer bliver trykt i dag med navn, klasse og klub på, i
A 5 størrelse så lidt mindre.
Husk at der er kommet en ny regel i år med at man ikke må klippe i
start nummer. |
12-03-2009 13:51
|
Så er alle data blevet samlet et
sted og aldersklasser skulle også passe. 690er tilmeldt det betyder
vi kun er 32 fra en ny rekord. |
12-03-2009 13:51
|
Tidlig lørdag morgen
680 tilmeldte, tilmelding lukker Kl. 18. |
12-03-2009 13:51
|
Her fredag aften er der 644
tilmeldte. |
12-03-2009 13:51
|
Det er min plan at tildele start nummer
lørdag aften og lave en samlet start liste, med de rigtige alders
klasser på.
Stefan arbejder på forbedringer til programmet, så jeg har ikke
kunnet ændre i online tilmeldinger. |
|
|
|
|
|